Marginal Column

This animation requires the Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bezpieczeństwo jazdy
Bezpiecznie i wygodnie do celu

Content

Liczne badania dowodzą, że nasza technologia sprawia, że jazda jest bezpieczniejsza. Nasze wysokiej jakości czujniki i elektroniczne systemy bezpieczeństwa pozwalają natychmiast rozpoznać i zapobiegać wielu zagrożeniom - np. do 80% wszystkich wypadków spowodowanych poślizgiem i trzem z każdych czterech poważnych kolizji z powodu najechania na poprzedzający pojazd. One również zwiększają przyjemność z jazdy, pozwalając samochodom brać zakręty dynamicznie i pewnie pozostać na torze jazdy.

 

Przykłady, w jaki sposób uczynić jazdę bezpieczniejszą:

Układ przeciwblokujący (ABS)

ABS jest kamieniem milowym dla bezpieczeństwa jazdy. Podczas gwałtownego hamowania pojazdu może dojść do zablokowania kół. ABS wcześnie rozpoznaje zagrożenie i aktywne mu przeciwdziała, pozwalając kierowcy sterować pojazdem i niezawodnie wyhamować, nawet przy pełnym zastosowaniu hamulca. Już w 1978 roku wypuściliśmy na rynek pierwsze wielkoseryjne dostawy systemu ABS. Dziś jest on obowiązkowy dla wszystkich samochodów zarejestrowanych w UE. Na podstawie tego systemu tworzymy dalsze rozwiązania, które sprawiają, że hamowanie jest jeszcze bezpieczniejsze.

Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP ®)

ESP ® stabilizuje samochód podczas ruszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Mikromechaniczne czujniki żyroskopowe mierzą każdy ruch samochodu wokół osi pionowej, identyfikując poślizg szybciej niż kierowca jest w stanie zareagować. System stabilizuje samochód w ułamkach sekund, przyhamowując poszczególne koła i interweniując w systemie sterowania silnika. W ten sposób samochód pozostaje sterowalny dla kierowcy nawet w sytuacjach krytycznych. Stale rozwijamy ESP ®, dodając funkcje, które poprawiają zarówno bezpieczeństwo jak i dynamikę pojazdu.

System zarządzanie dynamiką pojazdu (VDM)

W VDM (Vehicle Dynamics Management) łączymy ESP ® z innymi systemami w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wydajności. To tworzy wiele przydatnych nowych funkcji. Przy pomocy różnych programów możemy poprawić bezpieczeństwo pojazdów na krytycznych nawierzchniach (mokrych, oblodzonych, pokrytych żwirem), na przykład skrócenie drogi hamowania czy zmniejszenie nad- lub podsterowności. To pozwala uzyskać lepszą dynamikę na zakrętach i stabilność kierunkową. Systemy łączą się idealnie, gdyż używają tych samych czujników wysokiej wydajności.